Žoldáci...
Žoldáci
Od 10 úrovně se vám zobrazí na pravé straně obrazovky v přehledu postavy 5 nových záložek, takže jich tam bude celkově šest.
První záložka reprezentuje Vaší postavu, která je vybavena pro souboje v Aréně a pro expedice.
Druhá záložka je pro konfiguraci výbavy Vaší postavy pro boje v bludištích.
Čtyři spodní záložky jsou připraveny pro žoldáky.
Žoldáci jsou jednotky, které lze dodatečně koupit u obchodníka na trhu nebo v aukční síni, a mohou Vás podporovat v bludišti při bojích. Dohromady lze koupit 4 žoldáky /které poté vezmete s sebou/
Jsou tři různé druhy žoldáků, kteří vám budou pomáhat při plnění úkolů. Žoldákům můžete pořizovat výbavu stejně, jako pro hlavní postavu. Pokaždé můžete žoldáka vyměnit jednoho za druhého. Už ozbrojený žoldák si svojí zbroj ponechává. Nezmizne mu.
Jaké funkce máji ikonky v pravé části přehledu?

Konfigurace vybavení Vaší postavy pro souboje v aréně a při výpravách.

Konfigurace vybavení Vaší postavy pro boje v bludištích. Vlevo nahoře jsou 4 různá místa kam lze umístit Vaše žoldáky, čímž pak aktivujete záložku v pravo, pomocí které můžete konfigurovat jeho výbavu. Vpravo jsou pak ikonkdy, pomocí kterých nastavujete chování postavy či žoldáka v bludišti.

Toto je váš první žoldák, pro druhého je další obrázek atd. V tomto přehledu ho můžete individuálně vybavit a nastavit jeho chování v bludišti.
Chování žoldáků a nastavení chování
Chování gladiátora a jeho žoldáků se nastavuje pomocí ikonek, umístěných v pravé části obrazovky každé postavy. Mezitím co jeden léčí, druhý rozdává rány a další na sebe bere údery, tak jeden se může zdržet.

Postava na sebe bere útoky protivníka. Doporučuje se vysoká zbroj, obratnost, síla a charisma.

Postava je útočník - bude se snažit zabít protivníka. Měla by mít vysoké poškození, dovednost a sílu.

Postava bude uzdravovat rány vaší skupinky utržené během boje v bludišti. Měla by mít vysokou inteligenci.

Tento symbol značí nebrat – to je pro žoldáka, kterého nechcete z nějakého důvodu vzít s sebou do bludiště (není vybaven a nebo jednoduše chcete zkusit boj v bludišti bez něj) - což se vůbec nedoporučuje, protože žoldák nemůže zemřít a každé poškození, které nedostane jiná postava, se může hodit později.
Ikonky žoldáků

Válečník - žoldák specializovaný na poškození

Léčitel - žoldák specializovaný na uzdravování

Obránce - žoldák specializovaný na přijímání poškození za celou skupinu
Bludiště
Bludiště jsou od 10 úrovně, jsou ve výběru expedicí vpravo nahoře jako záložka, například když je vybráno místo Mlžné hory.
V bludišti musíte nejprve splnit úkoly, které jsou zobrazeny dole pod mapou a na konci bludiště je Boss, který se postaví proti Vám.
Do bludiště nastupujete vždy s plným životem, takže dokud máte dostatek bodů pro pohyb v bludišti, můžete teoreticky na jeden zátah dokončit dané úkoly, když je vaše skupinka dostatečně silná.
Body v bludištích se chovají úplně stejně jako expediční body, tzn. každou hodinu se vám přidá jeden bod.
Automatická výhra skrz rozdíl úrovní již neexistuje. Například hráč na úrovni 82 nastoupí proti protivníkovi z bludiště na úrovni 20 a i zde může prohrát, když není dostatečně ozbrojen nebo nemá potřebné staty.
Dávejte pozor, aby byl váš gladiátor vybaven pro pozici v bludišti. Jinak bude stát proti svému protivníkovi nahý tzn. bez žádného vybavení.
Protivníci v bludištích jsou mnohem silnější než vy, nebo než potkáváte na expedicích, proto je důležité mít u sebe žoldáky jako skupinu, která to zvládne. Obzvláště bossové v bludištích jsou dosti silní.
Boj v bludišti končí nejprve tehdy, když jedna z bojujících stran nemá žádný život, tzn. že nevyhraje ten kdo rozdá více ran, ale bojuje se až do hořkého konce. To znamená, že je mnohem více bojových kol, během nichž se může příšera v bludišti zdravě naštvat a zašít rozdávat mnohem silnější rány - ale to platí i o Vás a Vaší družině.
Během souboje se může stát, že Vás protivník na několik kol omráčí. V takovém případě údery rozdává pouze on a téměř pravidelně pro Vás bitva končí špatně.
Když porazíte Bose, dostanete s tím také spojenou odměnu v podobě odpovídajícího vybavení.
V bludištích získáváte zkušenosti, peníze a Věhlas.
Hráč má 7 dní na to, aby dokončil vybrané bludiště, když se mu to v tomto čase nepovede, je jeho dosavadní dosažený pokrok vynulován a musí začít od začátku.
Když úspěšně obstojíte v bludišti, bude to zaneseno do dané statistiky, a porovnáváno s ostatními hráči.
Bludiště jsou v následujících lokalitách (běžně dostupné i bez úkolu v taverně)
Itálie
Mlžné hory – Dračí pevnost - nutné pro cestovní povolení do Afriky (od úrovně 20)
Temnoles - Gustavovo venkovské sídlo (od úrovně 10)
Barbarská vesnice - Zagrashsova pevnost (od úrovně 100)
Prastarý chrám – Skrytý hrob (od úrovně 70)
Vlčí jeskyně – Jeskyně temných pletich - nutné pro cestovní povolení do Germánie (od úrovně 40)
Afrika
Vesnice Umpoktů - Hodokvas (od úrovně 80)
Chrám VooDoo - Chrám zhouby (od úrovně 30)
Jeskyně krve - Pyrova komnata - nutné pro cestovní povolení do Germánie (od úrovně 40)
Germánie
Jeskynní chrám - Temné katakomby (od úrovně 50)
Zakletá vesnice - Tábořiště Vikingů (od úrovně 60)
Pahorek Smrti – Záhadná laboratoř (od úrovně 90)
Převzato z fora Gladiatus
Temnoles - Gustavovo venkovské sídlo (od úrovně 10)
Hluboko ukryta v tmavém lese je cesta, chráněná temně vypadajícími stromy. Poryvy studeného vzduchu vyvolávají u každého poutníka husí kůži. Temná přitomnost zla bere každou naději a vládne zde mrtvé ticho.
Úkol
1. Probojuj si cestu skrz skupinu šílených rozparovačů
2. Probojuj si cestu na jih
BOSS: King Gustavo
Příšery
Medvěd / Šílený rozparovač / Medůza / Wild Pig
Boss King Gustavo
Úroveň |
11 |
Životy |
1565/1565 |
Síla |
29 |
Dovednost |
34 |
Obratnost |
36 |
Odolnost |
28 |
Charisma |
37 |
Inteligence |
26 |
Zbroj |
1198 |
Poškození |
74-79 |
Blokování |
10% |
Kritické léčení |
8% |
Kritické poškození |
10% |
Pružnost |
12% |
Mlžné hory - Dračí pevnost (od úrovně 20)
To je vždy něco zvláštního, když vstupujete do dračí sluje - alespoň to říká každá vdova po odvážném hrdinovi. Věhlas, sláva a dračí hnízdo očekávají statečné. Drahokamy, zlato, kouzelné věci a zlatá vejce od zlatých slepic ! Jeskyně je celá protkána pavučinami, obývaná monstry, prorostlá jedovatými rostlinami, plná smrtelných pastí a nasáklá krví. Kdokoliv odmítne do jeskyně vstoupit má důvod - ale také nezíská za své činy žádný věhlas!
Úkol
Tento úkol je nutný pro cestovní povolení do Afriky.
1. Probojuj si cestu do systému jeskyní
2. Pohni pákou a zabezpeč propadliště
3. Ukaž Minotaurovi, že jsi silnější než on
BOSS: Gernash
Příšery
Kerberos / Bojový plavec / Minotaur
Boss Gernash
Úroveň |
20 |
Životy |
3281/3281 |
Síla |
56 |
Dovednost |
64 |
Obratnost |
78 |
Odolnost |
54 |
Charisma |
68 |
Inteligence |
46 |
Zbroj |
2394 |
Poškození |
139-152 |
Blokování |
7% |
Kritické léčení |
7% |
Kritické poškození |
8% |
Pružnost |
5% |
Chrám VooDoo - Chrám zhouby (od úrovně 30)
Je ohromnující, co zde primitivní Umpoktové dokázali. Důmyslná opevnění a pasti jsou připraveny na každého nezvaného návštěvníka tohoto místa pohanského voodoo. Pro statečné, ale i ustrašené dobrodruhy, je to místo, kde mohou najít život anebo smrt.
Úkol
1. Deaktivuj sluneční past
2. Obejdi zničenou cestu
3. Vybojuj 4 štíty, aby ses dostal bezpečně přes propast
BOSS: Themba
Příšery
VooDoo válečník / Krokodýl nilský
Boss Themba
Úroveň |
30 |
Životy |
4487/4487 |
Síla |
77 |
Dovednost |
93 |
Obratnost |
111 |
Odolnost |
82 |
Charisma |
97 |
Inteligence |
72 |
Zbroj |
3593 |
Poškození |
207-228 |
Blokování |
8% |
Kritické léčení |
7% |
Kritické poškození |
10% |
Pružnost |
8% |
Léčení |
454 |
Jeskyňe krve - Pyrova komnata (od úrovně 40)
Z jeskyně vychází zetlelý puch. Nezažiješ tam zrovna lehké časy. Kdokoliv vstoupí do jeskyně, musí být připraven na setkání se smrtícímí zvířaty a hnilobou. Pavučiny a odporní brouci redukují radost z prozkoumávání na minimum.
Úkol
Tento úkol je nutný pro cestovní povolení do Germanie.
1. Utlum proud škorpiónů
Našel jsi troje dveře. Nad každými dveřmi je nějaký druh zámku s třemi kulatými barevnými dírami.
2. Najdi fialový kámen
3. Najdi zelený kámen
4. Najdi modrý kámen
BOSS: Pyro
Příšery
Pantinus Imperator / Tarantule / Plivající kobra / Šaman
Boss Pyro
Úroveň |
41 |
Životy |
6489/6489 |
Síla |
102 |
Dovednost |
127 |
Obratnost |
152 |
Odolnost |
114 |
Charisma |
132 |
Inteligence |
95 |
Zbroj |
4791 |
Poškození |
281-305 |
Blokování |
12% |
Kritické léčení |
6% |
Kritické poškození |
8% |
Pružnost |
7% |
Vlčí jeskyně - Jeskyně temných pletich (od úrovně 40)
Nasládlý pach rozkládajících se mrtvol naplňuje celý vstupní prostor a každý může slyšet praskání kostí. Vlčí smečka se shromáždila před vstupem do jeskyně a každý, kdo chce projít dál, se bude muset nejprve přes hladové vlky probojovat.
Úkol
Tento úkol je nutný pro cestovní povolení do Germanie.
1. Vyčisti vstup od vlčí smečky
2. Najdi klíč pro vstup
3. Najdi klíč k bráně do krápníkové jeskyně
BOSS: Pekelný pes
Příšery
Vlk / Pekelný trpaslík / Odporný dobrodruh
Boss Pekelný pes
Úroveň |
39 |
Životy |
6296/6296 |
Síla |
102 |
Dovednost |
126 |
Obratnost |
149 |
Odolnost |
113 |
Charisma |
132 |
Inteligence |
96 |
Zbroj |
4789 |
Poškození |
280-305 |
Blokování |
10% |
Kritické léčení |
6% |
Kritické poškození |
9% |
Pružnost |
9% |
Jeskynní chrám - Temné katakomby (od úrovně 50)
Zpět se vrací jen krátký výkřik a pak ticho, přerušované zvuky hmyzu. Aura smrti je jako úder bičem do tváře pro každého návštěvníka tohoto místa. Nenávist, Zášť, Utrpení, Štestí, Euforie, Zoufalství, Letargie - to vše se mísí v jeden pocit, který svírá srdce. Nejtěžší jsou první kroky v chrámu, i když později je každý vetřelec ochromen extrémním napětím z vědomí hrozivé kletby.
Úkol
Pokud přijdete z Itálie, nebo nemáte cestovní povolení Afriky do Germánie musíte splnit tento úkol pro cestování do z5 do Afriky.
1. Příšerný zvuk tě nutí se krčit. Zabij všechny kostlivce a obří hmyz.
- a. Zabij zmutovaného skaraba na hormadě kostí.
- b. Zabij zmutovaného skaraba u skříňky s urnami.
- c. Zabij kostlivce u obětních svíček.
- d. Zabij kostlivce na hromadě kostí.
2. Monotónní zpěv. Přeruš pohanský rituál.
3.Výtah do katakomb nefunguje. Chybí některá ozubená kola. Najdi ozubená kola ve starých kněžských kobkách.
BOSS: Lord Aesteron
Příšery
Zmutovaný skarab / Kostlivec válečník / Nemrtvý kněží / Zombie kněze
Boss Lord Aesteron

Úroveň |
50 |
Životy |
7719 / 7719 |
Síla |
132 |
Dovednost |
157 |
Obratnost |
189 |
Odolnost |
141 |
Charisma |
163 |
Inteligence |
115 |
Zbroj |
5987 |
Poškození |
349 - 377 |
Blokování |
14% |
Kritické léčení |
6% |
Kritické poškození |
13% |
Pružnost |
9% |
Léčení |
755 |
Zakletá vesnice - Tábořiště Vikingů (od úrovně 60)
Již z dálky je možné postřehnout stopy ničení. Vesnice byla zdevastována a osamoceně spočívá na pobřeží. Není vidět žádné rybáře, není slyšet žádný smích dětí - všichni jsou mrtví. Najednou se několik hlasů spojí v chór a začnou zpívat odrhovačku, je slyšet cinkání korbelů. Je to jasné na dálku - vikingové něco slaví.
Úkol
1. Proraž skrz obrannou zeď
2. Buď připraven na zákeřné útoky
3. Seber náčelníkovi vikingů roh a zatrub na něj
BOSS: Homo Nautilus
Příšery
Nebojácný viking / Deukalionit / Náčelník Vikingů
Boss Homo Nautilus
Úroveň |
61 |
Životy |
2661 / 2661 |
Síla |
158 |
Dovednost |
211 |
Obratnost |
115 |
Odolnost |
57 |
Charisma |
203 |
Inteligence |
5 |
Zbroj |
7204 |
Poškození |
167 - 196 |
Blokování |
9% |
Kritické léčení |
0% |
Kritické poškození |
4% |
Pružnost |
9% |
Ohrožení |
76 |
Prastarý chrám - Skrytý hrob (od úrovně 70)
Zašlá pompéznost nám dává pouze tušit, jak mocní museli stavitelé být. Zevnitř se ozývá agresivní klepání a nějaké brblání. Vykradači hrobů zkoušejí své štěstí. Kromě nich dvou je hala prázdná. Jediné, co upoutává pozornost kromě vykopaných děr, je špinavá fontána a překrásná nástěnná malba.
Úkol
Vykradač hrobů a jeho přisluhovač hledají klíč k tajnému vstupu do tajemného chrámu. Oba je přemož a získej ten klíč.
1. Zabij vykradače hrobů
2. Poraž jeho přisluhovače
3. Přemož strážní psy
4. Analyzuj rozbitou past
5. Probojuj si cestu skrze kostlivce
BOSS: Nekromar
Příšery
Kerberos / Grave Robber / Přisluhovač / Kostlivec válečník
Zombie
Boss Nekromar

Úroveň |
70 |
Životy |
10695/10695 |
Síla |
183 |
Dovednost |
216 |
Obratnost |
236 |
Odolnost |
195 |
Charisma |
231 |
Inteligence |
162 |
Zbroj |
8383 |
Poškození |
486-529 |
Blokování |
18% |
Kritické léčení |
9% |
Kritické poškození |
17% |
Pružnost |
15% |
Léčení |
1051 |
Vesnice Umpoktů - Místo slavností (od úrovně 80)
Falanga místních válečníků blokuje zvědavcům cestu ke středu vesnice. Slavnost je připravena. Těžko ale můžeš poznat, co bude servírováno. Šaman zapaluje oheň a háže do něj nějaký prach. Vítr roznáší na všechny strany vůni skořice. Najednou se celá vesnice rozezpívá a začne se pohupovat nahoru a dolů. To je tvoje šance jak zneškodnit stráže a nebýt při tom spatřen.
Úkol
1. Dostaň se do vesnice
2. Zamez ohrožení od šamana
3. Ubraň se útočícím válečníkům
4. Naštvi Papu Sasama a zabij jeho zvířátko
5. Zabij strážce Papy Sasama
BOSS: Papa Sasama
Příšery
Vesničan / Šaman / VooDoo válečník / Krokodýl nilský
Strážný s kopím
Papa Sasama
Úroveň |
80 |
Životy |
12363/12363 |
Síla |
207 |
Dovednost |
244 |
Obratnost |
295 |
Odolnost |
222 |
Charisma |
267 |
Inteligence |
187 |
Zbroj |
9579 |
Poškození |
554-603 |
Blokování |
16% |
Kritické léčení |
11% |
Kritické poškození |
18% |
Pružnost |
14% |
Léčení |
1204 |
Pahorek Smrti - Záhadná laboratoř (od úrovně 90)
Pach z lektvarů se táhne až ke vstupu. Sekáček na maso buší do mršiny nějakého zvířete. Několik přisluhovačů omývá oddělené části masa a nakládá je na malé přepravní vozíky. Jen ti nejsilnější mohou přečkat takovýto groteskní pohled bez toho, aby je pronásledovaly noční můry až do konce života.
Úkol
1. Získej klíč k bráně od Krvavého řezníka
2. Zabij Mrchožrouta
3. Zabij Goldblada
4. Získej klíč k doktorově laboratoři od jednoho z Nemrtvých kněží
BOSS: Frank N. Stein
Příšery
Krvavý řezník / Mrchožrout / Goldblade / Nemrtvý kněží
Boss Frank N. Stein
Úroveň |
90 |
Životy |
14656/14656 |
Síla |
233 |
Dovednost |
275 |
Obratnost |
332 |
Odolnost |
246 |
Charisma |
291 |
Inteligence |
207 |
Zbroj |
10774 |
Poškození |
626-680 |
Blokování |
16% |
Kritické léčení |
16% |
Kritické poškození |
18% |
Pružnost |
19% |
Léčení |
1354 |
Barbarská vesnice - Zaghrashsova pevnost (od úrovně 100)
Kdo by si kdy pomyslel, že barbaři jsou schopni vybudovat tak dobře chráněnou pevnost ? Ve věžích jsou lučištníci a před hlavní branou jsou strážci. Je znát vliv římských legií. Skrz pootevřenou bránu jsou vidět nějaké nejasné magické aktivity.
Úkol
1. Od hlídky získej klíče od věží.
2. Zabij strážce brány.
3. Je tady velké nebezpečí, že se ze strážních věží snese mračno šípů. Proklouzni do každé věže, vyčisti ji a zabezpeč si tak cestu na dvůr.
- a. Neutralizuj ohrožení Západní věží
- b. Neutralizuj ohrožení Jižní věží
- c. Neutralizuj ohrožení Východní věží
- d. Neutralizuj ohrožení Severní věží
4. Zachraň vesničana před uhořením
BOSS: Zagrash
Příšery
Dezertér / Válečný druid / Medůza
Boss Zagrash
Úroveň |
100 |
Životy |
15313/15313 |
Síla |
261 |
Dovednost |
309 |
Obratnost |
374 |
Odolnost |
277 |
Charisma |
323 |
Inteligence |
233 |
Zbroj |
11975 |
Poškození |
696-757 |
Blokování |
19% |
Kritické léčení |
17% |
Kritické poškození |
21% |
Pružnost |
18% |
Léčení |
1505 |